Koti Puhtaaksi:n toimitusjohtaja Saana Tyni on mukana Vuoden Nuori Johtaja -kilpailun finaalissa, kymmenen parhaan joukossa. Voittaja julistetaan huomenna 11.12. palkitsemistilaisuudessa.
Monelle tulee varmasti siivousalasta fiilis halvasta ja vähän väheksyttävästäkin työstä. Tämä ajatusmalli on lähtenyt viime vuosina tekemään täyskäännöstä, osittain varmasti myös Saanan johtaman aktiivisen mediarummutuksen takia. ”Sydämenasiani ei ole pelkästään terverakenteisen, skaalautuvan yrityksen kasvattaminen ja kansainvälistäminen, vaan myös koko alan nostattaminen aiemmasta huonkoksikin tulkittavasta maineesta.”
Koko alan imagoon vaikuttavaa mediatyötä tehdään pitkällä tähtäimellä ja erityisesti nuoriin kohdentaen. Olisi tärkeää saada houkuteltua kouluaan valitsevia siivousalan ja kodinhoidon opintoihin, sillä näistä on jo leikattu merkittävä osa tutkinnoista kokonaan pois. Koti Puhtaaksi on tehnyt yhteistyötä esimerkiksi nuorten somevaikuttajien Janita Aution ja Madden kanssa, käytössä oleva palkkausmalli kannustaa kouluttautumaan ja yrityksen pitkäaikaiset siistijät ovat esiintyneet mediassa alan puolesta puhuen.
Pienestäkin voi lähteä iso meteli ja siivousalakin saadaan vielä nostettua hitaasti mutta varmasti sille arvostuksen tasolle, minkä se ansaitseekin!
- Tämäkö työ paskaduunia?! (Koti Puhtaaksi siivousblogi)
- Noora kokee puheet paskaduuneista loukkaavana: ”Teen siivoojan työtä mielelläni ja tienaan ihan ok” (Iltalehti)
- Imurikauppiaan kiukusta syntyi siivousfirma (Kauppalehti)
- Tilipussi kasvaa ammattitaidon myötä kokemusvuosista riippumatta (Iltalehti)
- Kova kilpailu työntekijöistä: Siivousyritys houkuttelee työntekijöitä uusilla keinoilla – siistijät osakkaiksi (Iltalehti)
- Palkitun siivousyrityksen perustaja: Perinteinen johtaminen vaatii ravistelua (Y-Studio)