Koti Puhtaaksi:n toimitusjohtaja Saana Tyni on mukana Vuoden Nuori Johtaja -kilpailun finaalissa, kymmenen parhaan joukossa. Voittaja julistetaan 11.12. palkitsemistilaisuudessa.
Saana mittaa onnistumista kolmella tekijällä: työntekijätyytyväisyydellä, asiakastyytyväisyydellä ja yrityksen taloudellisella hyvinvoinnilla. Jos joku näistä pitäisi priorisoida kaikista korkeimmalle, olisi se työntekijätyytyväisyys – onnelliset työntekijät tuottavat onnellisia asiakkaita, jotka taas tekevät yrityksestä tuottoisan.
Koti Puhtaaksi Oy mittaa työntekijätyytyväisyyttä säännöllisesti laajoilla tutkimuksilla, henkilöstön tyytyväisyys on kautta aikain pysynyt 4,33-4,92 pisteessä maksimin ollessa 5. ”Resepti näin hyvinvoivaan henkilökuntaan ei ole kovin vaikea. Kuuntele, kysy ja kuuntele lisää, kirjaa ylös ja toteuta. Ymmärrä, rakasta ja arvosta.”
Keskeinen kehittymisen edellytys on luottamus ja mahdollisuus epäonnistua. Meidän työperheessä ei edes puhuta negatiivisesta palautteesta, vaan kehittävästä palautteesta. Jo termityksellä on suuri merkitys. Siitäkin huolimatta pyritään keskittymään positiiviseen palautteeseen, sillä henkilökunta ohjautuu aina tietenkin siihen suuntaan, mistä heitä palkitaan.
Työn kokeminen merkitykselliseksi on peruspilari ihmisen työhyvinvoinnin ja motivaation sekä sitoutumisen takaamiseksi, ja tämä taas heijastaa suoraan asiakastyytyväisyyteen ja sitä kautta toimivaan liiketoimintaan. Jotta työ voidaan kokea merkitykselliseksi, täytyy siinä olla mahdollisuus toteuttaa itseään ja työn jälkeen täytyy voida kokea, että on saanut jotain hyvää aikaiseksi.
”Nautin eniten silloin, kun kaikilla on hyvä olla ja prosessit on muutoinkin ojossa. Työntekijöiden hyvä olo ja arvostetuksi tulemisen tunteen yksi perusedellytys on merkityksellisyyden tuntu. Siksipä yrityksemme missio on tuoda onnelisuutta jokaiseen kotiin.”