Uusi innovatiivinen konsepti toi uutta toivoa Hotel Kämpin kevääseen ja antoi myynnille uutta nostetta.
”Koronan myötä meidän liiketoimintamme hävisi alta. Liikevaihtotavoitteemme oli 100M€ vuodessa. Koronan myötä tästä on jäljellä 2%”, kertoo Kämp Collectionin toimitusjohtaja Laura Tarkka.
Hotel Kämp kehitti yhteistyössä Koti Puhtaaksi Oy:n kanssa uuden palvelukonseptin, joka on kasvattanut hotellin myyntiä merkittävästi. Ideana on, että asiakas haetaan kotoaan hotelliin luksuskyydillä ja hotellielämyksen aikana kotisiivousyritys siivoaa hotellivieraan kodin.
Idea konseptista syntyi lukupiirissä, jossa Suomen parhaaksi työpaikaksi valitun Koti Puhtaaksi Oy:n toimitusjohtaja Saana Tyni ja Kämp Collectionin toimitusjohtaja Laura Tarkka tapasivat.
“Yhtäkkiä innostuimme ajatuksesta, että tehdään asiakkaan kodista hotelli hänen nauttiessaan luksushotellielämyksestä Hotel Kämpissä”, Saana Tyni kertoo.
Pääsiäisen LinkedIn-postaus todisti konseptin voiman
“Pääsiäisenä Hotel Kämp täyttyi uuden innovaation siivittämänä LinkedIn postauksen avulla”, kertoo Laura Tarkka. “Tämän kokeilun perusteella oli heti selvää, että tämä pitää toteuttaa isosti äitienpäiväksi”.
Äitienpäiväksi Kämp on laajentanut palvelukokonaisuutta useilla tuotteilla. Nyt myös lastenhoito onnistuu hotellivierailun ajaksi.
”Tässä tilanteessa ovat korostuneet uudet kumppanuudet, joiden arvot, toimintakulttuuri ja henkilöstön käsitykset osuvat yksiin Kämp Collectionin kanssa”, Laura kuvailee. ”Olemme yhdessä vieneet staycation-konseptin uudelle tasolle!”
”Tämän tyylistä yhteistyötä pidettiin ennen vaikeana ja aikaa vievänä. Nyt yhteistyöstä on tullut koko toiminnan perusta. Suomi saadaan nousuun vastuullisella kuluttamisella ja läheisistä huolehtimalla”.
Hyvin testattu on puoliksi tehty
Koti Puhtaaksi Oy:n perustajapariskunta Henri Haho ja Saana Tyni testasivat konseptin ennen julkaisua henkilökohtaisesti. “Oli kyllä ihan huippu systeemit Kämpillä. Aamiainen tuli huoneeseen ja palvelu oli super hyvä. Kämp on ihan omassa luokassaan.” Saana Tyni kehuu.
Tämän lisäksi konseptia hiottiin muutaman mysteerishoppaajan avulla. “Uusissa palvelumalleissa on aina alkuun hiomista ja tällä tavalla on helppo varmistaa palveluiden korkea laatu nopeallakin aikataululla”, Saana kertoo..
Kotisiivousyritys Koti Puhtaaksi aloitti jo rekrytoinnin
“Uuden yhteistyön avulla olemme pystyneet jo palauttamaan osan henkilöstöstä takaisin lomautuksilta. Nyt samaan aikaa alkaa kiivain ikkunanpesusesonki ja aloitimmekin jo rekrytoinnit, koska muuten töitä on kohta enemmän kuin ehtii tehdä”, Saana Tyni kertoo.
”Kämp-konseptiin liittyen lahjakortteja on nyt mennyt parikymmentä kappaletta ja toukokuun viikonlopuille on tiedossa paljon töitä”.
Varaa oma Kämp-elämyksesi täältä!
Lisätiedot
Saana Tyni / Koti Puhtaaksi Oy
Siistijä ja toimitusjohtaja
045 609 3031
Laura Tarkka / Kämp Collection
Toimitusjohtaja
040 505 2193