Koti Puhtaaksi Oy on vuoden menestynein työnantajabrändi!

Alma Media ja Tunto-palvelu palkitsivat vuoden parhaita työnantajabrändejä keskiviikkona 4.3.2020.

Koti Puhtaaksi Oy kilpaili sekä vuoden läpinäkyvimmän että menestyneimmän työnantajabrändin kategoriassa.

”Vuoden työnantajabrändi 2020 -tilaisuus palkitsee yritykset, jotka panostavat työnantajabrändiin ja aidosti läpinäkyvään yrityskulttuuriin.” Vuoden työnantajabrändi 2020

vuoden menestynein työnantajabrändi

”Se mitä yritys uskoo ihmisistä, määrittää sen kulttuurin. Jos yrityksessä uskotaan, että ihminen on luotettava, heijastelevat sen rakenteet luottamusta. Jos yritys näkee ihmiset epäluotettavana, rakentuvat arjen teot tuon oletuksen ympärille.” – Saana Tyni, Koti Puhtaaksi Oy

Vuoden työnantajabrändi -kilpailussa palkitaan yrityksiä, jotka panostavat työnantajabrändiin ja aidosti läpinäkyvään yrityskulttuuriin. Kilpailussa huomioidaan entisten ja nykyisten työntekijöiden antamat arviot Tunto-palvelussa sekä Alma Talentin Menestyjäluokituksen pisteet.

Koti Puhtaaksi Oy palkittiin pienten yritysten henkilöstöluokassa Vuoden menestyneimpänä työnantajabrändinä

Vuoden menestynein työnantajabrändi on Tunto-palvelussa arvostetuimmaksi noussut ja liiketoiminnallisesti Alma Talent Tietopalveluiden menestyjäpisteytyksessä menestynyt yritys.

”Hyvään yrityskulttuuriin kuuluu olennaisesti myös terveen liiketoiminnan tekeminen. Siksi halusimme palkita myös taloudellisilla mittareilla terveitä ja hyvää kasvua tekeviä yrityksiä, joiden henkilöstö on arvioinut yrityskulttuurin erinomaiseksi Tunnossa.” – Sanna Koivuranta, Tunto-palvelu

Hyvässä työyhteisössä jokainen voi olla oma itsensä

Palkitsemisten ohella kuultiin mielenkiintoiset puheenvuorot Hintsa Performancen perustajajäsen Juha Äkräältä sekä Amazon Web Servicesiä edustavalta Tuomas Mäkiseltä. Paneelikeskusteluun ottivat osaa Fazerin, Accenturen, Ellun kanojen ja Leidenschaftin yrityskulttuurin ammattilaiset.

Hyvää yrityskulttuuria kuvaillessa puheenvuoroissa korostuivat erityisesti turvallisuudentunne työyhteisössä, avoin palautekulttuuri sekä epäonnistumisten kohtaaminen oppimistilaisuuksina.

Hyvässä työyhteisössä jokainen työntekijä voi turvallisesti olla oma itsensä. Työhyvinvointi rakentuu kokonaisvaltaiselle turvallisuudentunteelle sekä työntekijöiden että esihenkilöiden välillä.

”Valittaminen on välittämisen teko.” – Panu Luukka, Leidenschaft Oy. Sekä asiakkaiden että työntekijöiden antama palaute ja avoimesti jaetut mielipiteet mahdollistavat työyhteisönkin kehittymisen. Jos avoin keskustelu on arkipäivää, eivät ongelmat pääse kärjistymään.

Epäonnistumisiltakaan ei voida välttyä yrityksen kasvaessa ja kehittyessä. Uusia ideoita ja toimintatapoja pitää uskaltaa kokeilla silläkin uhalla, ettei jokaisesta ideasta synny menestystarinaa. Työyhteisön tapa suhtautua epätäydellisyyteen ja epäonnistumisiin vaikuttaa suoraan yhteisön kaikkiin jäseniin.

Mikä on Tunto-palvelu?

tunto-palvelu
”Tuntoa voisi hyvin kuvailla ”työpaikkojen Tripadvisoriksi”. Tuomme vertaisarvioinnit suomalaisista työpaikoista kaikkien saataville. Kuka tahansa yrityksen entinen tai nykyinen työntekijä voi nyt jättää oman arvionsa yrityksestä työnantajana.

Yritysten arviointi ja kommentointi tapahtuu anonyymisti. Yrityksiä arvioidaan ennalta määriteltyjen ominaisuuksien avulla, kuten esimerkiksi johtaminen, vastuullisuus ja työyhteisön ilmapiiri. Käyttäjä voi myös jättää avoimen kommentin arvioitavasta yrityksestä.”Tunto-palvelu

Vuosi sitten perustetussa Tunto-palvelussa on annettu jo noin 5000 arviota. Koti Puhtaaksi Oy on sekä arvostetuimmiksi että vastuullisimmiksi arvioitujen yritysten listan kärkipäässä.

tunto-palvelu
Myös Vala Group Oy, Creators Oy ja Columbia Road Oy olivat mukana Vuoden työnantajabrändi 2020 -kilpailussa

Yrityskulttuuri on kuningas

Saana Tyni on mukana Leidenschaftin tuottaman Yrityskulttuuri on kuningas -podcastin kolmannessa jaksossa, jossa puhutaan mm. organisaation ihmiskuvasta. Podcastia voi kuunnella ilmaiseksi esimerkiksi Spotifyssä.

”Se mitä yritys uskoo ihmisistä, määrittää sen kulttuurin. Jos yrityksessä uskotaan, että ihminen on luotettava, heijastelevat sen rakenteet luottamusta. Jos yritys näkee ihmiset epäluotettavana, rakentuvat arjen teot tuon oletuksen ympärille.” – Saana Tyni

”Mitä yrityskulttuurilla oikeasti tarkoitetaan, miksi se on tärkeä ja miten sillä rakennetaan yritykselle todellista kilpailuetua? Keskusteluiden isäntänä toimii Suomen ensimmäisen yrityskulttuurimuotoilutoimisto Leidenschaft Oy:n co-founder Panu Luukka. Podcastissa yrityskulttuuria lähestytään kymmenen yritysjohtajan henkilökohtaisen kasvutarinan kautta.”Leidenschaft Oy

vuoden menestynein työnantajabrändi

Jaa tämä artikkeli!

Tuoreimmat artikkelit