Helppokäyttöinen ja juuri siivousalan tarpeisiin sopiva toiminnanohjausjärjestelmä on helpottaa kaikkia arkitoimintojamme ja mahdollistaa nopean kasvun. Etunti on tuonut meille merkittäviä säästöjä henkilöstökuluissa, auttanut keskittymään ydinosaamiseemme ja parantanut myös asiakastyytyväisyyttä.

 

Vuonna 2015 olimme suuren valinnan edessä. Kaksin aloitettu yritystoiminta oli laajentunut, ja työntekijä- sekä asiakasmäärän kasvaessa kaipasimme kipeästi vaihtoehtoa perinteiselle paperikalenterille. Halusimme siirtää työvuorot ja asiakaskohteiden tiedot sähköiseen muotoon, mutta emme vielä tienneet, että oikeasti kaipasimme kokonaista toiminnanohjausjärjestelmää.

Teimmekin ensin ison virheen ja otimme käyttöön Google kalenterin

Toisin sanoen siirryimme paperisesta käsikalenterista sähköiseen käsikalenteriin, eikä työskentelymme juurikaan helpottunut. Samaan aikaan liikevaihtomme lähestyi vähitellen miljoonaa euroa. Siivoustyöhön sopivan toiminnanohjausjärjestelmän puuttuminen kuitenkin hidasti kasvuamme ja vaikutti sekä työntekijöiden että asiakkaiden tyytyväisyyteen.

Etunti ratkaisi ongelmamme ja tarjosi paljon uusia mahdollisuuksia

Hetken räpiköityämme oivalsimme, että joku on varmasti jo ratkaissut työnohjauksen haasteet laajemmin. Vuonna 2017 aloimme kartoittaa vaihtoehtoja ja muutamaa toiminnanohjausjärjestelmää kokeiltuamme löysimme Etunnin.

Etunti on suomalainen ohjelmisto liikkuvan työn johtamiseen. Etunnin avulla hallitset työvuorosuunnittelua, työajanseurantaa, laskutusta, asiakkaita ja verkkokauppaa yhden ohjelman avulla. Etunti on kehitetty aktiivisessa yhteistyössä suomalaisten siivousyritysten kanssa. Hinnoittelu perustuu asiakasyrityksen työtunteihin.

Etunnin käyttöönoton jälkeen toimintamme alkoi nopeasti kehittyä paremmin organisoituneeseen suuntaan.

Toiminnanohjausjärjestelmä kannusti meitä yksinkertaistamaan hinnastoamme ja keskittymään ydinosaamiseemme. Se on nostanut palvelujemme laatua ja vähentänyt turhaa ja tuottamatonta työtä. Etunti on myös mahdollistanut toiminnan sujuvan laajentamisen uusille paikkakunnille.

Vuonna 2017 Etunti oli vielä raakile, mutta todella helppo käyttää. Näimme Etunnissa valtavasti potentiaalia ja hyppäsimme mukaan kehitystyöhön. Yhdessä Etunnin kanssa olemme hioneet vanhoja ominaisuuksia paremmiksi ja kehittäneet myös muutamia kokonaan uusia ominaisuuksia.

Neljässä vuodessa järjestelmä on kehittynyt valovuoden siitä, mitä se oli vuonna 2017. Nykyään se vastaa entistä kattavammin ja monipuolisemmin eri kokoisten siivousalan yritysten toiminnanohjaustarpeisiin.

Käyttämällä Etuntia säästämme henkilöstökuluissa 200 000 euroa vuodessa

Tällä hetkellä pyöritämme 300 henkilön kotisiivoustoimintaa Etunnilla. Kuukaudessa lähetämme puoliautomaattisesti yli 3 000 laskua ja palkka-aineisto muodostuu automaattisesti sovelluksella tehtyjen tuntikirjausten perusteella. Kiitos meille sopivan toiminnanohjausjärjestelmän, aikaa säästyy ja virheitä tapahtuu vähemmän.

Etunti mahdollistaa myös siivoustyön korkean laadun Omasiistijä-järjestelmän kautta. Lupaamme asiakkaillemme, että jokaisella siivouskäynnillä vähintään toinen siistijöistä on tuttu, jolloin työpari aina tuntee kodin tavat ja asiakkaan toiveet.

Samaan aikaan tiiminvetäjämme pystyvät keskittymään oikeisiin asioihin eli työhyvinvointiin ja työntekijöidemme kouluttamiseen.

Haluatko kysyä lisää Etunnin käyttäjältä? Jätä soittopyyntö Henri Haholle.



    Jaa tämä artikkeli!

    Uutiset ja vinkit helpompaan arkeen!