Yleiset sopimusehdot

1. Palveluntuottajaa sitoo ehdoton vaitiolovelvollisuus asiakkaan luottamuksellisista tiedoista. Asiakastietoja säilytetään palveluntuottajan käyttämässä rekistereissä eikä niitä luovuteta kolmansien osapuolten käyttöön.

2. Asiakas on velvollinen ilmoittamaan palveluntuottajalle, mikäli asiakkaan yhteystiedot muuttuvat.

3. Mahdolliset reklamaatiot on tehtävä vuorokauden kuluessa virheen havaitsemisesta tai siitä, kun virhe olisi pitänyt havaita.

4. Palveluntuottaja voi peruuttaa tai siirtää palvelun toimittamisen työntekijän äkillisen sairauden tai muun vastaavan esteen vuoksi.

5. Mikäli palveluntuottaja ei voi pysäköidä asiakkaan osoittamalle autopaikalle tai asunnon läheisyydessä ei ole maksutonta pysäköintimahdollisuutta, veloitetaan asiakkaalta pysäköintimaksu siivouskäynnin ajalta.

6. Asiakas vastaa siitä, että siirrettävissä huonekaluissa on huopatassut ja seinään kiinnitetyt esineet ovat asianmukaisesti kiinnitetty. Palveluntuottaja ei ole korvausvelvollinen vahingoista, jotka aiheutuvat pehmusteiden tai seinäkiinnityksen laiminlyönnistä.

7. Asiakkaalla on velvollisuus ilmoittaa kirjallisesti palveluntuottajalle s√§hk√∂postiin [email protected], mik√§li kohteen pinnat eiv√§t kest√§ tavanomaista puhdistusta. Palveluntuottaja ei vastaa vahingoista, jotka johtuvat asiakkaan tiedonantovelvoitteen laiminly√∂nnist√§.

8. Palveluntuottajalla on vastuuvakuutus avaimen katoamisen varalle. Katoamistapauksessa korvaamme uuden avaimen teettämisestä tai hankkimisesta, mutta ei uudelleen sarjoittamisesta muodostuvia kustannuksia.

9. Palveluntuottajan työntekijät pyrkivät pitämään tauot asiakaskäyntien välissä. Mikäli tauko pidetään aikataulusyistä kesken asiakaskäynnin, ei taukoon käytettyä aikaa laskuteta asiakkaalta.

10. Jos siivottavan tilan lämpötila nousee yli 28 celsiusasteen, on palveluntuottajan työntekijöillä oikeus pitää laskutettava 10 minuutin tauko 60 minuutin välein.

11. Palveluntuottajan työntekijät voivat käyttää asiakkaan jääkaappia lounaansa säilyttämiseen sekä mikroa ruoan lämmittämiseen, mikäli ei toisin sovita.

12. Palveluntuottaja toimittaa sovitun siivousvälinepaketin asiakkaalle viimeistään ensimmäisen siivouskäynnin yhteydessä.

13. Viemme roskat erillisestä pyynnöstä, mikäli asiakkaan jäteastialle on esteetön pääsy.

14. Työntekijöiden perehdytys siivoustyöhön suoritetaan osittain asiakaskodeissa. Emme laskuta perehtyjän tekemästä työstä.

15. Omavalvontasuunnitelma kotiapupalveluille löytyy osoitteesta www.kotipuhtaaksi.fi/omavalvonta/. Suunnitelma voidaan pyydettäessä toimittaa asiakkaalle postitse.

16. Ajantasaiset sopimusehdot löytyvät aina osoitteesta www.kotipuhtaaksi.fi/sopimusehdot. Muutoksista sopimusehdoissa ilmoitetaan sähköpostitse 1kk ennen muutosten voimaantuloa.

Laskutus ja hinnat

1. Hinta muodostuu käynti- ja välinemaksusta, tuntihinnasta sekä mahdollisesta pysäköintimaksusta.

2. Hinnasto on voimassa jatkuville asiakkaille maanantaista perjantaihin, myös arkipyhinä, kello 7-18. Mikäli asiakas tilaa palvelun muuhun ajankohtaan, hinta neuvotellaan erikseen.

3. Hinnanmuutoksista ilmoitetaan 1kk ennen hinnan muuttumista. Ylivoimaisen esteen sattuessa voivat hinnat päivittyä välittömästi, jolloin muutoksesta ilmoitetaan ennen palvelun aloittamista.

4. Laskutettava siivousaika alkaa kodin ovelle saavuttuamme ja päättyy, kun poistumme asunnosta. Työntekijän mahdollista henkilökohtaista taukoa, jonka tämä pitää asiakkaan luona, ei veloiteta asiakkaalta.

5. Laskutuksessa tuntimäärä pyöristetään ylöspäin lähimpään varttiin.

6. Minimiveloitus on 2 tuntia jatkuvissa sopimuksissa ja 4 tuntia kertaluonteisissa palveluissa.

7. Lasku toimitetaan jälkikäteen postitse, sähköpostise, e-laskuna tai verkkolaskuna. Laskutamme oletuksena maksuttomalla e-laskulla, kun asiakas on ensin lähettänyt verkkopankistaan e-laskupyynnön Koti Puhtaaksi Oy:lle.

8. Paperilaskun laskutuslis√§ on 3 ‚ā¨. Muistutusmaksu on 5 ‚ā¨. Maksuehto on 14 pv.

9. Mikäli siisteystaso on oleellisesti muuttunut tai siivoaminen on oleellisesti hankaloitunut palveluntuottajasta riippumattomasta syystä, kohteen siivouksen tuntimäärästä tai hinnasta neuvotellaan uudestaan.

10. Mikäli varattu aika perutaan alle 1 viikon sisällä sen alkamisajankohdasta tai pääsy asiakkaan luokse estyy palveluntuottajasta riippumattomasta syystä, laskutetaan 80 % käynnin hinnasta.

11. Laskutamme avaimien ja/tai leasing-v√§lineiden noudosta 25 ‚ā¨.

12. Palveluntuottaja tarkistaa asiakkaiden luottotiedot. Mikäli luottotiedoissa on merkintöjä, palveluntuottaja laskuttaa siivouskäynnit ennakkoon.

Siivouspaketit ja välinemaksu

1. Asiakkaan käyttäessä palveluntuottajan siivousvälineitä, maksaa asiakas välineistä leasingmaksua, joka sisältää välineiden vuokran ja siivousaineiden täydennykset. Kadonneet välineet täydennetään ja laskutetaan seuraavalla laskulla.

2. Jos asiakas ostaa siivousvälinepaketin itselleen, lisätään paketin hinta lähtökohtaisesti seuraavaan laskuun.

3. Asiakkaan maksettua siivousvälineet siirtyvät siivousvälineet asiakkaan omaisuudeksi. Muussa tapauksessa välineet ovat palveluntuottajan omaisuutta.

4. Siivoussopimuksen päättyessä asiakas luovuttaa kaikki siivousvälineet käyttökunnossa palveluntuottajalle viimeisen siivouksen päättyessä tai toimittaa 7 päivän kuluessa sopimuksen päättymisestä. Muussa tapauksessa asiakkaalle lähetetään lasku välineiden lunastushinnasta.

5. Lunastushinta määräytyy seuraavasti. Kun sopimuksen allekirjoittamisesta on alle vuosi, lunastushinta on 100% siivousvälinepaketin myyntihinnasta.. Kun maksettuja vuokrakuukausia on kulunut yli kaksitoista, on lunastushinta 50% myyntihinnasta.

6. Siivousliinojen pesusta ja kuivaamisesta vastaa asiakas.. Jos puhtaita siivousliinoja ei ole, veloitamme 5 ‚ā¨ omien siivousliinojemme k√§yt√∂st√§.

7. Palveluntuottaja voi pyynn√∂st√§ kuljettaa ja pest√§ siivousliinat hintaan 10 ‚ā¨/kerta.

8. Asiakkaalta ei veloiteta yksittäin leasing-maksuja asiakkaan ensimmäisen perutun käynnin osalta. Toisesta peruutetusta käynnistä alkaen veloitetaan valitun leasing-sopimuksen mukainen maksu per peruttu siivouskäynti.