Vuosi 2015 on kääntynyt lopulleen. Mielellämme on tässä kohtaa yksi asia, nöyrä kiitos.

Rosa KristillaVuosi 2015 on ollut meillä monessa suhteessa käänteentekevää aikaa.
Saana, yrityksen toimitusjohtaja sai perheenlisäystä kesäkuussa. Pikkuisen kanssa on mennyt kaikki niin hyvin, että yhdestä tultua kaksi ei kahdesta voinut enää tulla yksi- molemmat käyvät töissä, tosin osa-aikaisesti ja vauvantahtisesti.

Sitä odotellessa että Rosalla pysyy moppi kädessä. Olen kuullut Saanan usein väittävän että heti kun tyttö kävelee, pääsee hän jakamaan mainoksia tai tekemään muita pieniä askareita. No, mielenkiinnolla odotan toteutuuko tämä vai ei ;-)

LaatusertifikaattiKuluneen vuoden aikana on tapahtunut myös paljon kehitystä. Yritykselle myönnettiin Kotityöpalveluyhdistyksen laatusertifikaatti. Sertifikaatin saaminen vaati paljon työtä, lisäksi koko yritys toimintoineen tutkittiin perinpohjin. Ylpeänä voimme todeta, että läpäisimme testin kunniakkaasti. Saadun sertifikaatin myötä meillä on esittää mustaa valkoisella, että yrityksen perustukset ovat kunnossa ja voimme toimintaa tehdä jatkossakin vankan arvopohjamme ja toimintamalliemme mukaisesti. Sana laatu ei ole enää pelkkää puhetta.

Yrityksen hieman kasvettua sekä Saanan jäätyä äitiyslomalle toimistollemme kaivattiin lisäkäsiä. Merkonomiopintoja loppusuorallaan vievä Satu astui ruoriin 4/15. Satu vastaa laskutuksen, palkanmaksun ynnä muun lisäksi myös asiakasviesteihin sekä toisinaan myös puheluihin- näin pystymme palvelemaan Teitä aina paremmin ja nopeammalla aikataululla ja ajanmukaisilla laskutuksilla.

Vuonna 2015 olemme myös syventäneet osaamistamme. Yksi työntekijämme, Tuija opiskelee parhaillaan Kotityöpalvelualan perustutkintoa. Seuraava aloittaa alkuvuodesta. Toimari Saana suoritti Yritysjohtamisen erikoisammattitutkinnon, Työpäällikkö Soili (allekirjoittanut) opiskelee Johtamisen erikoisammattitutkintoa ja Sihteeri Satu on kohta valmis merkonomi. Olemme erittäin oppimis- ja kehittymismyönteisiä myös tulevaisuudessa. Kouluttautuminen takaa jatkossakin ammattimaisen palvelun sekä viimeisimmän tuoreen opin osa-alueessa kuin osa-alueessa.

Olemme käyttöönottaneet sähköistä järjestelmää, joka on nyt jo muutamilta osilta saatu äärimmäisen hyvin palvelevaksi. Muutos vanhasta ja kankeasta, mutta niin tutusta ja kuitenkin ihan toimivasta järjestelmästä uuteen on jokseenkin hirvittävää sisäisen muutosvastarinnan vuoksi asian suhteen (ai mikä se on? ;). Olemme kuitenkin päättäneet jatkaa sitkeästi ja tarkoituksena on, että koko toiminta on uudessa järjestelmässä helmikuussa 2016. Esimerkiksi tilaamienne lisäkäyntien varaaminen on nopeampaa ja helpompaa uuden järjestelmän avulla, josta syystä vanha kannattaa päivittää uuteen. Ja, eletäänhän tässä jo 2016 vuotta (ihan kohta). =)

Joulukuussa 2015 työntekijöiden palkat ovat lakisääteisesti nousseet, ja lähes kaikki muut kiinteät kulut ovat nousseet, kuten tuntuu joka vuosi käyvän. Myös me jouduimme nostamaan hintoja. Asiaa olikin pakoiltu useampi vuosi. Hinnankorotus on loppulaskua kohden muutamia euroja, joista jokaikinen on vähennyskelpoisia. Yksittäiselle asiakkaalle korotus on pieni mutta meille ehdoton toiminnan jatkuvuuden turvaamiseksi. Kiitos ymmärryksestänne ja luottamuksestanne.
Uusi hinnasto on astunut voimaan jo syksyllä 2015, sitä ennen tehtyjen sopimusasiakkaiden hinta nousee automaattisesti nykyiseen 4/2016.

26Ur-aMTgejyFBlFCcSU4ytC2Xz8kMpdIzh2i6d824cViimeisiä aikoja tätä vuotta viedään, pian myös me hiljennymme joulun viettoon.
Tahdommekin koko yrityksen voimin toivottaa
Rauhaisaa Joulunaikaa, ja parempaa uutta vuotta 2016!

Kaikki mikä kannattaa tehdä, kannattaa tehdä myös hyvin.
 — Adolphe Monod

Soili