selostus kylttikampanjasta vaihe vaiheelta: KYLTTIKAMPANJA VEI TAKAISKUSTA ONNISTUMISEEN

KYLTTIKAMPANJA VEI TAKAISKUSTA ONNISTUMISEEN

Moni varmaan huomasi Facebookissa ja täällä blogissa julkaistun kylttikampanjamme? Joskus historian havinassa innostuimme laittamaan ympäri kaupunkia mainoskylttejä. Niitä ripustettiin aina millon mihinkin, sinne missä liikuttiin. Idea oli hyvä ja kyltit toivat meille monta uutta asiakasta ja sitä näkyvyyttä, mitä jokainen yritys tarvitsee. Tänä keväänä tehostimme kylttien ripustamista, mikä ilmeisesti ärsytti jotakuta. Puhelin soi toukokuun puolivälin jälkeen, soittaja oli Mäkisen Jaakko Tampereen Katutilavalvonnasta, hän kertoi, että kylteistämme oli tehty valitus. Saimme viikon aikaa kerätä kyltit pois ja hätähän siinä tuli. Paniikissa niitä ensin alettiin kerätä ja henkilökunnalle tiedotettiin, että uusia kylttejä ei saa enää ripustaa.

Kylttikuva1
Henkilökunta on meillä aivan mahtavaa ja porukka perheineen antoi oman panoksensa kylttien
keräämiseen, työntekijämme Helenin mies Joonas, joka liikkuu työkseen paljon kaupungin alueella,
keräsi aivan mielettömän kasan kylttejä pois. Kiitos vielä kaikille kylttejä keränneille! Joonakselle
aivan erityiskiitos!
Näihin aikoihin oltiin sovittu, että markkinointiin panostetaan, sillä hyvän markkinoinnin kautta
saamme tukea myynnille ja töitä ahkerille ammattilaisillemme, joiden joukko toivottavasti vielä
kasvaa. Uutena markkinoinnin parissa alkoi työskennellä osa-aikaisena allekirjoittanut eli Katja.

Kun sitten pohdimme, miten saisimme kyltit määräajassa kerättyä pois, ideoimme ja toteutimme yhdessä Facebookin kylttikampanjan, josta tulikin ihan vahingossa hurja menestys.
19.5.2016 Julkaistiin kampanja Facebookissa ja se lähti leviämään ennen näkemättömällä vauhdilla.
Saatiin valtavasti positiivista palautetta ja tsemppiä, kyltit hävisivät muutamassa päivässä
katukuvasta. Keskusteluun liittyi myös epäileviä kommentteja ja moitteita siitä, ettei kylttejä
alunperinkään olisi saanut ripustella ilman lupaa. Kyllä, nyt sen tiedämme ja pyydämme kovasti
anteeksi, kun ne ovat jotakuta häirinneet. Tekevälle sattuu ja rapatessa roiskuu. Meidän innokkaan ja
touhukkaan yrityksemme keskeinen ammattiosaaminen ja fokus on tuolla siivouksen maailmassa, ei
ehkä niinkään mainonnassa ja markkinoinnissa. Pienellä yrityksellä ei valitettavasti aina ole niin
isoja ajallisia ja rahallisia resursseja käytettävissä muuhun kuin ydinliiketoimintaan, jossa omasta
sekä myös asiakastyytyväisyyden perusteella olemmekin ihan huipputaitavia, kiitos osaavan
henkilökunnan.
Kylttikuva3Taustana kerrottaneen, että olimme vielä myöhemmin yhteyksissä Katutilavalvontaan ja kerroimme
kampanjan olevan käynnissä, asia oli heidän puolestaan ok. Hyvällä yhteistyöllä nämä asiat saatiin
hoidettua, terveiset vaan Jaakolle. Saimme myös medianäkyvyyttä, paikallislehti teki
kampanjastamme kaksi juttua, mikä lämmitti mieltä, kiitos!
Ja kaiken kruunasi se, kun saimme käydä palkitsemassa Kati Kulmalan ahkerimpana kilpailuun
osallistuneena kylttien kerääjänä. Hän keräsi huimat 42 kylttiä. Jännityksen sekaisin tuntein
menimme Katille kylään ja oli aivan ihana huomata, että siivouspalkinto osui aivan nappiin! Katilla
pieni lapsi ja iäkkäät vanhemmat. Saamme tuoda helpotusta molempien perheiden elämään, sillä
Kati halusi jakaa palkintonsa vanhempiensa kanssa. Onnittelut vielä kerran! Oli aivan ihana tutustua
ja alkaa yhteistyö siivousten puitteissa. Kati on luvannut meille, että saamme laittaa blogiin juttua
matkan varrella, joten saatte vielä joskus lukea aiheesta lisää.

Voidaan sanoa, että aivan meille tyypilliseen tapaan touhuttiin, tempaistiin ja lopulta käännettiin
huonot uutiset reilusti plussan puolelle positiivisuudeksi. Tässä vielä blogiin kuvat uutisoinnista ja
linkit aiheeseen Facebookissa, jos joltakulta meni ohi ja aihe kiinnostaa.
Kampanjan aloitus 19.5.2016

Kylttikampanjan lisäarvonta 26.5.2016

Koodipäivitykset 27.5.2016 ja 31.5.2016
Kylttien lasku käynnissä 1.6.2016, jännitys tiivistyy
Voittaja julkaistaan 3.6.2016
Palkinnon luovutus 17.6.2016

Kylttikuva2Meille tämä takaisku lopulta oli iso menestys, sillä varauskirja täyttyi alkukesän osalta aivan kokonaan ja
saimme mahdollisuuden palkata vielä yhden kesätyöntekijänkin. Meistä on aina hienoa, että
voimme työllistää ja luoda sitä kautta hyvinvointia. Pienistä teoista voi olla jollekulle yksittäiselle henkilölle järjettömän iso merkitys, kuten tässä tapauksessa tälle kesätyöntekijälle oli- puhumattakaan asiakkaista, jotka löysivät itselleen meidät palveluntuottajiksi. Todella nöyrä kiitos kaikille
millään tapaa kampanjaamme osallistuneille! 

Jaa tämä artikkeli!

Tuoreimmat artikkelit

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.